نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

اجرای ورزش صبحگاهی پیاده روی در زمین فارتلک دانشکده علوم ورزشی

اجرای ورزش صبحگاهی پیاده روی در زمین فارتلک دانشکده علوم ورزشی


در پی اجرای ورزش صبحگاهی پیاده روی در زمین فارتلک دانشکده علوم ورزشی دانشگاه این فعالیت فرهنگی مورد توجه صدا و سیما کرمانشاه قرار گرفت و دانشگاه رازی بعنوان سازمان پیشرو در ارتقای بهره وری سازمانی از طریق ترویج فرهنگ سلامت پرسنل در استان قرار گرفت...
 
 
فارتلک که یک واژه سوئدی است، به معنی "بازی با سرعت" است. فارتلک یک نوع از تمرینات اینتروال یا سرعتی است که می تواند به طوری موثری سرعت و تحمل دونده ها را افزایش دهد.
 
 
فارتلک در واقع شامل تغییر سرعت متناوب دویدن تان از حالت های سریع به آهسته است. برخلاف تمرینات اینتروال سنتی که از زمان خاص و بخش های اندازه گیری شده تشکیل شده است، فارتلک بیشتر بدون ساختار است.
با تمرینات fartlek، شما می توانید سرعت و استقامت را تجربه کرده و تغییرات سرعت را تجربه کنید.
 
 
بسیاری از دونده ها خصوصا دونده های مبتدی از تمرینات فارتلک لذت می برند چون باعث افزایش سرعت آنها می شود، و نسبت به تمرینات اینتروال سنتی، تمرینات منعطف تری هستند. یکی دیگر از مزیت های تمرینات فارتلک این است، که نیازی نیست تا این نوع تمرینات را در پیست انجام دهید، بلکه می توانید در جاده، کوه، جنگل و مسیرهای کوهستانی نیز این نوع تمرینات را انجام دهید. این نوع تمرینات فشار بیشتری را روی بدنتان آورده که در نهایت باعث افزایش سرعت تان و بهبود آستانه بی هوازی تان خواهد شد
  اصل اول این تمرینات بازی با باسرعت و تغییر سرعت دویدن در بازه های مختلف است. در واقع تمرینات فارتلک نوعی از تمرینات اینتروال هستند چرا که در این نوع از دویدن ها نیز فرد در بازه ای زمانی اقدام به افزایش و کاهش سرعت دویدن می شود.
 
بهبود و گسترش ظرفیت هوازی و قلبی عروقی
بهبود و بالا بردن استقامت عضلانی
روشی است برای همزمان کردن تمرینات با شدت بالا با تمرینات کم شدت در یک جلسه تمرینی برای سود بردن از فواید هر دو دسته از تمرینات
جایگزینی مناسب برای تمرینات هوازی طولانی مدت
روشی مناسب برای پیشگیری یکنواختی و ایجاد تنوع در تمرینات هوازی....
 
تمرینی مناسب برای مشابه سازی شرایط مسابقه چرا که تغییر سرعت های صورت گرفته در این دسته از تمرینات مشابه تغییرات سرعت در هنگام مسابقه است.
بکارگیری عضلات اندام تحتانی در دامنه کامل حرکتی و پیشگیری از آسیب های پرکاری ناشی از فعالیت عضلات در دامنه محدود..
 
 
آقای مسعود نصیری مبدع این برنامه گفت حمایت و دستور اجرای این برنامه توسط رئیس دانشگاه و مساعدت امور اداری منجر به عملکرد بهینه در اجرای ااین برنامه گردید و مزایای آن 
کاهش چربی های زائد بدن و کاهش خطر بیماری قلبی و عروقی و دیابت تا 25 درصد همراه با ارتقای روحیه هم دلی و هم زبانی و صمیمیت کارکنان دولت از مواهب اجرای این طرح است. تلاش و کوشش رئیس  دانشکده علوم ورزشی در حمایت از حقوق سلامت کارکنان دانشگاه راهکار برای موفقیت برنامه گردید