کامیتاپ ورزشی 2 - آبان ماه 1398 (هفته پژوهش)

کامیتاپ ورزشی 2 - آبان ماه 1398 (هفته پژوهش)


مقدمه

اکوسیستم کارآفرینی به مجموعه افراد، سازمان ها، روش ها، قوانین و رویدادها و … در یک محدوده جغرافیایی گفته می شود که بر فعالیت های کارآفرینی در آن منطقه، اثر می گذارد و سرعت رشد آن جامعه کارآفرینی را تعیین می کند.زندگی هر یک از ما نوعی استارتاپ است که با تولد آغاز می‌شود اما نقشی که هر یک از ما بر فضای کارآفرینی می‌گذاریم، دست خود ماست.

توسعه اکوسیستم کارآفرینی ورزشی، توسعه فضای تعامل، هم‌فکری و خلاقیت، شناسایی ایده‌های فناورانه و کسب و کارهای نوپا در راستای هوشمند سازی، اشتغال و درآمدزایی اماکن و فضاهای ورزشی، هدایت و حمایت از ایده ها، توانمندسازی کودکان و دانش آموزان، فراهم آوردن بستر ارتباطی بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی در حوزه ورزش را از جمله اهداف برگزاری رویداد یادشده برشمرد.شما باید خود دست به کار شوید و مهارت های مورد نیاز بازار کار را فرا بگیرید. اگر خود را برای شروع کسب و کار آماده کنید؛ فرصت های بیشماری برای شروع کسب و کارتان وجود خواهد داشت.

2- اهداف برگزاری/ مشارکت:

 معرفی فرصت‌ها و تهدید‌های کار آفرینی و توسعه آن در ابعاد فردی، سازمانی و اجتماعی، راهکار‌های تقویت و حمایت از توسعه کار آفرینی در فضای کسب و کارهای باشگاههای ورزشی، چالش‌های موجود در توسعه کارافرینی و راهکار‌های مدیریت آنها، راهکار‌های توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در صنعت ورزش، بررسی چالش‌ها و موانع پیشروی کارآفرینان درجهت توسعه کارافرینی و تولید ملی، توسعه کارافرینی در شرایط تحریم و رویارویی با چالش‌های اقتصادی موجود، توسعه کارافرینی و امید افرینی در فضای کسب و کار با تکیه بر تولید ملی و معرفی جایگاه کارآفرینی و توسعه آن در اسناد بالا دستی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

3- محورهای همایش:

درآمدی بر اکوسیستم کارآفرینی در باشگاههای ورزشی

آموزش مفاهیم اصلی مدیریت کسب‌وکار همراه با بررسی فرآیند کارآفرینی یک کارآفرین موفق

یادگیری تئوری‌ها و مفاهیم مرتبط با کارآفرینی

ایجاد انگیزه در راستای ایجاد کسب‌وکار

ایجاد فرصت تفکر خلاق و کارآفرینانه در بین علاقه‌مندان

ارتباط با بزرگان و صاحب‌نظران صنعت ورزشی کشور

شبکه‌سازی کارآفرینانه بین باشگاههای ورزشی

رویکردهای نوین درآمدزایی باشگاه های ورزشی

برگزارکنندگان / مشارکت کنندگان اصلی :

  • دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی
  • اداره کل ورزش و جوانان استانن کرمانشاه
  • رئیس شورای سیاست گذاری- دکتر حسین عیدی
  • هماهنگ کنند امور-دکتر همایون عباسی
  • دبیر اجرایی رویداد : مسعود نصیری
  • دبیر علمی رویداد دکتر شیرین زردشتیان

حامیان:

الف- حامیان علمی :

  1. اعضای هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی
  2. کارشناسان ارشد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه

ب- حامیان مالی:

شرکت راهکار های صنعتی سارنگ ( آنیا اسکنر 3 بعدی  )- دانشکده علوم ورزشی - معاونت پژوهش و فناوری مرکز کارآفرینی،پژوهش های کاربردی و ارتباط با جامعه -=معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

هفته پژوهش و فناوری آذرماه 1398

1- مکان پیشنهادی برگزاری: (با توجه به نوع مراسم و زمان برگزاری ،تعداد مخاطبین ،دامنه برگزاری سعی شود از امکانات موجود در دانشگاه استفاده گردد)

تالار دانشکده ادبیات و علوم انسانی

تالار و کلاسهای دانشکده علوم ورزشی

2- مخاطبین همایش:

مدیران باشگاههای ورزشی استان کرمانشاه

دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم ورزشی استان های غرب کشور       

ویژگیهای بارز و انحصاری برگزاری همایش:

  • توسعه ورزش همگانی و ایجاد سلامتی و نشاط در سطح محلات شهر کرمانشاه
  • ترویج و توسعه کسب‌وکار دیجیتال در حوزه ورزش
  • شکل‌گیری و توسعه‌ اکوسیستم کارآفرینی ورزشی
  • حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول
  • هدایت و حمایت از ایده‌ها به جهت تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت
  • توسعه تولید محتوای دیجیتالی ورزشی جهت عرضه در بازار محتوای دیجیتالی
  • ایجاد بانکی از ایده‌های مرتبط با محورهای رویداد
  • حمایت از دانشجویان مستعد در زمینه کارآفرینی
  • جلب‌توجه سرمایه‌گذاران به ایده‌های ارایه‌شده در این زمینه و ایجاد زنجیره‌ای که افزایش اشتغال‌زایی، تولید، سود اجتماعی و مالی را توأمان به همراه دارد
  • توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت
  • امکان ارتباط بین افراد خلاق، ایده‌پرداز و تولیدکننده ، با نهادهای حاکمیتی و غیردولتی
  • ارتقای آگاهی‌های عمومی آحاد جامعه نسبت به کارآفرینی
  • فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی در حوزه ورزش

 

برنامه اجرایی رویداد :

 

مراسم افتتاحیه :

در ابتدای مراسم، دکتر حسین عیدی رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان، طی سخنانی به ارائه توضیحاتی در خصوص اکوسیستم کارآفرینی پرداخت و افزود: اکوسیستم کارآفرینی به مجموعه افراد، سازمان‌ها، روش‌ها، قوانین، رویدادها و… در یک محدوده جغرافیایی گفته می‌شود که بر فعالیت‌های کارآفرینی در آن منطقه، اثر گذار است و سرعت رشد آن جامعه کارآفرینی را تعیین می‌کند.

ایشان یادآور شد: زندگی هر یک از ما نوعی استارتاپ است که با تولد آغاز می‌شود اما این خود ما هستیم که تعیین می‌کنیم چه نقشی بر فضای کارآفرینی داشته باشیم.دکتر عیدی معرفی فرصت‌ها و تهدید‌های کار آفرینی و توسعه آن در ابعاد فردی، سازمانی و اجتماعی، راهکار‌های تقویت و حمایت از توسعه کارآفرینی در فضای کسب و کارهای باشگاه‌های ورزشی، چالش‌های موجود در توسعه کارآفرینی و راهکار‌های مدیریت آن‌ها را از جمله اهداف برگزاری این رویداد برشمرد. ایشان راهکار‌های توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در صنعت ورزش، بررسی چالش‌ها و موانع پیشروی کارآفرینان در جهت توسعه کارآفرینی و تولید ملی، توسعه کارآفرینی در شرایط تحریم و رویارویی با چالش‌های اقتصادی موجود، توسعه کارآفرینی و امیدآفرینی در فضای کسب و کار با تکیه بر تولید ملی و معرفی جایگاه کارآفرینی و توسعه آن در اسناد بالا دستی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

در ادامه دکتر جواد کریمی بنیانگذار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه و از مفاخر و چهره‌های علمی، ورزشی و هنری کشور، طی سخنانی اظهار داشت:  در اوان جوانی از انرژی و اشتیاقی وافر در ورزش و تربیت بدنی برخوردار بودم. ایشان با یادآوری دوران تدریس خود در مدرسه گفت: یکی از مشکلات من این بود که دانش آموزان فکر می‌کردند من به عنوان مربی و معلم باید در تمام رشته‌های ورزشی بهترین باشم و این مساله کار را سخت می‌کرددر هر حال به دنبال یادگیری بودم.

 

در ادامه دکتر شیرین زدشتیان دبیر علمی دومین همایش کارآفرینی در حوزه اکوسیستم‌های ورزشی با محوریت باشگاه‌های ورزشی، طی سخنانی خطاب به شرکت‌کنندگان اظهار داشت: شما باید خود دست به کار شوید و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را فرا بگیرید. اگر خود را برای شروع کسب و کار آماده کنید؛ فرصت‌های بیشماری برای شروع کسب و کارتان وجود خواهد داشت. ایشان درآمدی بر اکوسیستم کارآفرینی در باشگاه‌های ورزشی، آموزش مفاهیم اصلی مدیریت کسب‌ وکار همراه با بررسی فرآیند کارآفرینی یک کارآفرین موفق، یادگیری تئوری‌ها و مفاهیم مرتبط با کارآفرینی، ایجاد انگیزه در راستای ایجاد کسب‌وکار، ایجاد فرصت تفکر خلاق و کارآفرینانه در بین علاقه‌مندان، ارتباط با بزرگان و صاحب‌نظران صنعت ورزشی کشور، شبکه‌سازی کارآفرینانه بین باشگاه‌های ورزشی و رویکردهای نوین درآمدزایی باشگاه‌های ورزشی را از محورهای این همایش برشمرد.

 

مسعود نصیری دبیر اجرایی این رویداد ورزرشی طی سخنانی توسعه اکوسیستم کارآفرینی ورزشی، توسعه فضای تعامل، هم‌فکری و خلاقیت، شناسایی ایده‌های فناورانه و کسب و کارهای نوپا در راستای هوشمند سازی، اشتغال و درآمدزایی اماکن و فضاهای ورزشی، هدایت و حمایت از ایده‌ها، توانمندسازی کودکان و دانش آموزان، فراهم آوردن بستر ارتباطی بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی در حوزه ورزش را جمله اهداف برگزاری رویداد یادشده برشمرد. نصیری با بیان اینکه برای اولین بار مدیریت سبز در اجرای این رویداد مورد توجه قرار گرفت، افزود: در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و نظر به توجه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع مدیریت سبز، حذف تدریجی ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی ضروری است. در این راستا برای اولین بار در این رویداد ورزشی در  بخش پذیرایی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی حذف گردید.

ایشان حامیان علمی این رویداد ورزشی را اعضای هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی و کارشناسان ارشد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و حامیان مالی را شرکت راهکارهای صنعتی سارنگ (آنیا اسکنر ۳ بعدی)، دانشکده علوم ورزشی، معاونت پژوهش و فناوری، مرکز کارآفرینی، پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با جامعه و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اعلام کرد.

 

برای اولین بار مدیریت سبز در اجرای رویداد مورد توجه قرار گرفت :

مسعود نصیری دبیر اجرایی همایش همچنین گفت : در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و نظر به توجه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع مدیریت سبز، بر ضرورت حذف تدریجی ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی تأکید کرد و برای اولین بار در بخش پذیرایی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی حذف گردید. همچنین جهت صرفه جویی در مصرف کاغذ، وبسایتی جهت امورات اجرایی ثبت نام ، طراحی شد که مراحل اجرای ثبت نام در آن صورت پذیرفت.

 

 

سخنرانان این رویداد ورزشی، دکتر محمدرضا برومند رئیس انجمن کارآفرینی ورزش دانشگاهی کشور و دبیر کمیته کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان، حامد صفری موسس مجموعه باشگاه‌های زنجیره‌ای گل‌ها، مهدی اصفهانی مدیر مجموعه ورزشی «حس خوب زندگی» و مدیر نمونه جوان کشوری، دکتر عباس نظریانی مادوانی سرپرست مرکز مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ورزش وزارت ورزش و جوانان بودند.

دکتر محمدرضا برومند، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان پیرامون اقدامات کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی ارائه داد و گفت: ایران در زمینه شاخص جهانی کارآفرینی در بین ۱۵ کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه ۱۴ و در بین ۱۳۲ کشور دنیا رتبه ۸۰ را داراست که نشان می‌دهد ما از وضعیت مناسبی در این زمینه برخوردار نیستیم. ایشان بیان داشت: متاسفانه در طول سال‌های گذشته در زمینه آموزش کارآفرینی ورزشی اقدامی صورت نگرفته و چه بسا افراد شاغل در بخش ورزش با مبانی کارآفرینی ورزشی نیز آشنا نبوده‌اند. اخیرا اقداماتی انجام شده و کارگروه اشتغال و کارآفرینی در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته است. از جمله اقدامات این کارگروه تربیت مدرسین اشتغال و کارآفرینی است که آماده هستند کارآفرینی را در سراسر کشور آموزش دهند.

دکتر برومند برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی در سطح دانشگاه‌ها، تشکیل کمیته کارآفرینی در اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تدوین نظام‌نامه کارورزی ویژه دانش آموختگان تربیت‌بدنی و قرار گرفتن واحد درسی «کارآفرینی در ورزش» در دوره کارشناسی علوم ورزشی را از دیگر اقدامات کارگروه اشتغال و کارآفرینی در وزارت ورزش و جوانان برشمرد.

 

در ادامه مهندس مهدی اصفهانی (جوان‌ترین مدیر نمونه کارآفرین کشوری) طی سخنانی بیان داشت: دلایل موفقیت مجموعه‌های ورزشی «حس خوب زندگی» در کشور، اعتقاد و اعتماد به برندسازی، احترام به مشتری، خواسته‌ها، منافع و تجربیات وی، کیفیت‌اندیشی و بهبود و مستمر خدمات و امکانات ارائه شده،  فرهنگ‌سازی، توجه و احترام به حفظ محیط‌زیست، ایجاد حس اعتماد متقابل بین اعضاء و پرسنل،  رشد حرفه‌ای و شخصیتی و توانمندسازی نیروی انسانی،  احترام به شخصیت والای انسانی و توسعه مشارکت کارکنان در امور مختلف دانست و افزود: در این راه «حس خوب زندگی» برندی خوش‌نام در ارائه خدمات متنوع و متمایز ورزشی و تن آسایی در کشور است. پژوهش‌های گذشته نگرانی در مورد فقدان توسعه‌ نظری در پژوهش کارآفرینی را برجسته کرده‌اند. هدف این مطلب پر کردن شکاف بین ورزش و کارآفرینی اجتماعی و تحقیقات نوآوری اجتماعی است.

کارآفرینی در ورزش شامل کارآفرینانی می‌شود که از فرصت‌های حاصل از شبکه‌هایشان استفاده می‌کنند و با شناسایی حوزه‌هایی که می‌توانند در آن‌ها موثر باشند، منابع موجود را بهبود می‌بخشند. کارآفرینی در ورزش، شناسایی شرایط و رویه‌هایی است که سرمایه‌گذاری‌های تجاری ناگهانی با گرایش اجتماعی در آن‌ها شکل گرفته است. کارآفرینی ورزش تا حد زیادی در ورزش حرفه‌ای رخ می‌دهد که روی سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی اجتماعی تاثیر می‌گذارد. ورزش‌های حرفه‌ای به چهار گروه اصلی خدمات‌رسانی می‌کنند: «طرفداران بر اساس میزان حضور، بینندگان تلویزیونی و خرید کالاهای تیم؛ تلویزیون و سایر رسانه‌ها، ادغام دست‌یابی حق گسترش منحصربه‌فرد، دولت و سایر سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در ساخت امکانات ورزشی، حمایت‌های مالی یا خرید کامل تیم توسط شرکت‌ها و حتی دولت‌ها».

 

همچنین در این مراسم، حامد صفری مدیر مجموعه ورزشی گل‌ها طی سخنانی گفت: افراد موفق بهترین شغل‌ها را از طریق ارتباطات شخصی پیدا می‌کنند. این افراد با کمک شبکه‌سازی به پیشرفت دست یافته‌اند. این را فراموش نکنید که اگر می‌خواهید مسیری طولانی بروید، به تنهایی نمی‌توانید، به قول معروف «یک دست صدا ندارد»کارآفرینی در ورزش، حوزه‌ به‌سرعت در حال رشدی از کارآفرینی و تحقیقات مدیریت ورزش است. فرایند کارآفرینی در ورزش دربردارنده‌ فعالیت‌های کارآفرینی اجتماعی و نوآوری اجتماعی است که در زمینه‌ ورزشی انجام می‌شوند. ورزش در جایگاه یک صنعت، جزء بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان محسوب می‌شود و بر صنایع دیگر از جمله آموزش‌و‌پرورش و گردشگری تاثیر می‌گذارد که خود آن‌ها هم بر نوآوری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی تمرکز یک‌پارچه‌ای دارند.

ورزش به ساختار اجتماعی بیشتر کشورهای جهان گره خورده و چشم‌انداز منحصر‌به‌فردی از کارآفرینی فراهم می‌کند. فرایند کارآفرینی در ورزش را معمولا سازمان‌ها، افراد یا دولت‌هایی آغاز می‌کنند که هم در حوزه‌ اقتصادی و هم اجتماعی حضور موثری دارند.

فعالیت‌های کارآفرینی در ورزش تحت‌تاثیر توسعه‌ تکنولوژی بوده که با انتشار اطلاعات و ایجاد بازارهای جدید بین‌المللی جدید افزایش یافته است. هدفِ این مطلب آشنایی خواننده با دید نظری در تحقیقات کارآفرینی در ورزش با تمرکز بر ماهیت کارآفرینی اجتماعیِ آن است.

 

  • گزارش پنل مرکز رشد واحد های فناوری دانشکده علوم ورزشی

 

 

خانم دکتر فرزانه گندمی و دکتر مصطفی اکبری، در خصوص ایده تجاری سازیشان در خصوص آب در مانی به ارائه گزارشی تفصیلی پرداخت :

 

مزایای آب درمانی

تسکین درد و استرس، کاهش وزن، درخشندگی پوست، احساس تازگی در طی روز و هضم خوب. درمان یبوست، افزایش حرکات روده. امروزه آب درمانی در ژاپن و هند بسیار رایج است و اغلب مردم پس از بیدار شدن از خواب، آب می‌نوشند. آزمایش‌های علمی دانشمندان ژاپنی تاثیر این کار را در درمان سردرد، بدن درد، بیماری‌های قلبی، آرتروز، ضربان سریع قلب، صرع، چاقی، برونشیت، آسم، سل، مننژیت، بیماری‌های ادرار و کلیه، استفراغ و گاستریت، اسهال، دیابت، یبوست، بیماری‌های چشمی، اختلالات قاعدگی و بیماری‌های گلو و گوش صد در صد نشان داده است.

خانم دکتر زدشتیان در خصوص عقد قرارداد های پژوهشی با شرکت نفت و گاز استان و سازمانهای دولتی در خصوص اهمیت مهندسی اندام و تناسب اندام صحبت هایی ارائه کردند. بیماری های اسکلتی- عضلانی ناشی از وضعیت های نادرست بدنی، موجب مشکلات اقصادی و سلامتی دندانپزشکان شده و بر کیفیت زندگی آنان تاثیر می گذارد. پیشگیری از این مشکلات مستلزم ارزیابی و اصلاح وضعیت های کاری دانشجویان در شروع زندگی شغلی آن ها می باشد. هدف از مطالعه تعیین ریسک ارگونومیک دانشجویان برای ابتلا به بیماری های اسکلتی- عضلانی، توسط ابزار ارزیابی مشاهده ای Rapid Upper Limb Assessment (RULA) می باشد.

  • مراسم اختتامیه لوح تقدیر به مدعوین و همکاران به رسم یادبود تقدیم شد.

در این مراسم که مستقیما تحت پوشش شبکه های خبری استانی و ملی قرار گرفت همچنین خانم روناک صحبت یاری کارآفرین برتر کرمانشاهی در بخش باشگاههای ورزشی، در لیست سال 98 وزارت ورزش و جوانان، مدل های موفقیت تیم کاری و چگونگی تجاری سازی باشگاه اسپید صحبت هایی نمود و مورد تقدیر قرار گرفت .